Ik kan het meest ontvangen worden, wanneer ik mijn energie bij mij houdt

Ik kan het meest ontvangen worden, wanneer ik mijn energie volledig bij mezelf houd

Ik was naar een 6-daagse de-armouring retreat. Een vorm van lichaamswerk waarbij je werkt met van alles wat er opgeslagen zit in het lichaam. Tijdens het uitwisselen van een sessie met iemand, zei zij: “Mijn systeem heeft een heel dunne lijn tussen kunnen ontvangen en volledig overweldigd zijn”. Ik vroeg haar wat ze daarin van mij nodig had. Het antwoord was duidelijk: Ik moest vooral in mijn eigen energie zitten en dat was momenteel niet volledig het geval. Ik had zelf al zo’n vermoeden, dus ik sloot mijn ogen en focuste mij op aanwezig zijn bij mijzelf. De andere vrouw slaakte een zucht van verlichting en gaf aan dat ze nu aan de sessie kon starten. Ik probeerde heel goed in te voelen wat er gebeurde, en merkte dat ik als het ware door haar energie werd weggeduwd. Er startte een spel van de balans vinden, want me wat terugtrekken bracht de reactie teweeg dat er te weinig contact was. Samen vonden we de dat éne punt waar de balans precies kloppend was. Nu kon ze ontvangen. Tijdens de sessie heb ik meermaals voor mezelf gecheckt waar mijn aandacht, mijn energie was en wanneer nodig haalde ik die weer terug naar mezelf. Zij gaf achteraf aan dat ze dat kon voelen en juist daardoor mij kon ontvangen.

 

Dit was echt een feestje voor mij. Jarenlang had ik niet eens door dat ik met mijn energie buiten mezelf kon stappen. Nu ben ik me er niet alleen bewust van, maar kan ik het ook anders aanvliegen. Ineens blijf ik meer in mijn eigen center, waardoor een ander mogen ontmoeten met álles wat er voor diegene leeft niet langer energie kost maar zelfs energie geeft. Ik kan vollediger ontvangen worden door de ander, waardoor er ook een dieper gevoel van verbinding ontstaat. En dat blijft toch het mooiste wat er is.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb